Τετάρτη, Ιουλίου 09, 2008

"συγνώμη αυτή η θέση στις msn επαφές σας είναι πιασμένη;"


είναι φυσικό όταν είσαι συνδεδεμένος σε κάποιο τσατοπρόγραμμα, πολλοί από τους φίλους σου που είναι online εκείνη τη στιγμή να μη γνωρίζονται μεταξύ τους, να μην έχουν καμία επαφή γενικότερα ή και να βρίσκονται σε άλλη ήπειρο και άλλες χώρες. φυσικό και αναμενόμενο.

δεν είναι περίεργο όμως να είναι ταυτόχρονα online π.χ. δυο άνθρωποι οι οποίοι γνωρίζονται, επικοινωνουσαν ενδεχομένως κάποτε και μέσω του τσατ που είσαι συνδεδεμένος τώρα, αλλά πλέον δεν θέλουν να έχουν επαφή; δεν έχουν προφανώς ο ένας τον άλλον στο τσατοπρόγραμμα, δε ξέρουν καν ο ένας για τον άλλον ότι είναι online, αλλά στο δικό σου τσατό-τσατσό-παράθυρο είναι δίπλα-δίπλα, όσο κοντά δε πρόκειται πλέον να βρεθούν ποτέ ξανά (χμ, μάλλον φταίει το ξενύχτι και η δουλειά και μου βγαίνει λίγο άρλεκιν -- το παραβλέπω).

με το facebook και την έκταση που έχει λάβει ως social network μου μπαίνουν τρελλές ιδέες συνέχεια. το facebook chat έχει την ιδιομορφία ότι μπορεί να τύχει να δεις online οποιουσδήποτε από τους τυχαίους φίλους (και μη) που έχεις κάνει "facebook friends", fίλους (sic) που δε θα τους προσέθετες εύκολα πχ στο msn σου. και ακριβώς επειδή ο χαρακτήρας του facebook ως επικοινωνιακό μέσο είναι χαρακτήρας social network και όχι chat-client, δεν φαίνεται να είναι καθόλου πιεστικό-αγχωτικό για τον καθένα ότι μπορεί δει online τον κάθε (από τους 150-200) άσχετους-σχετικούς που έχει κάνει fίλους.

αν μπορούσα θα ήθελα να δω το transitive closure των online επαφών μου στο msn και στο fbook. δηλαδή θα ήθελα να δω μια λίστα με όλους τους ανθρώπους που είναι online μια συγκεκριμένη στιγμή και υπάρχει αλυσίδα γνωριμιών που με συνδέει με αυτούς μέσω των φίλων μου και των φίλων των φίλων μου κοκ. υποψιάζομαι ότι το fbook closure θα είναι αδιανόητα μεγάλο, ενώ το msn closure σχετικά περιορισμένου μεγέθους.

επίσης θα ήθελα να δω τη φάτσα του τάδε ή της τάδε όταν θα έλεγα "θυμάσαι τον ψ; ξέρεις, κάθεται δίπλα σου στο facebook chat μου τώρα".


comic strips from [xkcd]

4 σχολιάκια:

sroutz είπε..

όλα αυτά τα social networks είναι του διαβόλου και κάποια μέρα θα το μετανιώσετε που μπλέξατε στον ιστό τους, αλλά θα είναι αργά.

Ανώνυμος είπε..

Και δεν είναι κρίπυ πόσοι fίλοι γνωρίζονται μεταξύ τους και δεν έχεις ιδέα από που;

Ανώνυμος είπε..

μου αρεσουν τα comic!!!απο που,αν επιτρεπεται;;;

φακίρης είπε..

sroutz: αυτά να τα λες αφού ξεμπλέξεις από τον ιστό του gmail. ποιός παίζει με τα προσωπικά σου δεδομένα για σήμερα; οέο;

ανώνυμο: μπα, δε μου φαίνεται κρίπυ ότι μπορεί κάποιος που μπορεί να βλέπω και 2 φορές το χρόνο να ξέρει κάποιον που μπορεί να βλέπω και 3 φορές το χρόνο και να μην έτυχε κάπως να το μάθω. γιατί συνήθως για τέτοιου είδους μακρινούς fίλους πρόκειται. κρίπυ θα ήταν να είχα δύο φίλους που βλέπω συχνά αλλά σε διαφορετικές παρέες/συνθήκες/καταστάσεις και να αποδειχθεί ότι βλέπονται εξίσου συχνά αλλά εγώ δεν το ήξερα. σχεδόν μιλάμε για συνομωσιολογικό σενάριο όμως.

δανάη: πώς μου ξέφυγε, πάντα βάζω ρέφερενσιζ :) το διόρθωσα τώρα και στο τέλο λέει έχει λινκ στο αγαπημένο xkcd.