Δευτέρα, Οκτωβρίου 22, 2007

οκτώβριος vs οκτώμβριος

λοιπόν εκνευρίζομαι όταν ακούω κόσμο να λέει οκτώμβριος. μου τη δίνει, με πειράζει αισθητικά αν μη τι άλλο.

και εντάξει, λες δεν το ξέρει όλος ο κόσμος ότι ο οκτώβριος είναι ο μόνος μήνας που δεν έχει μ, αλλά όταν το ακούω από δημοσιογράφους μου τη δίνει ακόμα περισσότερο. π.χ. το άκουσα πρόσφατα στη ραδιοφονική (sic) διαφήμιση για την ταινία control:

"τον οκτώμβριο στους κινηματογράφους"
πώς ένα ορθογραφικό σου βγάζει το μάτι; ε, κάπως έτσι μου τη σπάει όταν το ακούω. σα να διαβάζω
"τον ωκτομβριω στους κινηματογράφους"

9 σχολιάκια:

Ανώνυμος είπε..

Σαν να λέμε "Οκτώνβριο" δηλαδή. Και Δεκένβριο. [Καλή φάση]

Alejandro είπε..

...και πού να ακούσεις και τον ΣεΜτέμβριο!
Εκεί είναι που τους στέλνεις όλους να ξαναμάθουν τους μήνες του έτους :)

Σοφία είπε..

Το έχω ακούσει στην τηλεόραση στις ειδήσεις και έχω φρικάρει!! Παίρνω ανάποδες με κάτι τέτοια λάθη, ειδικά όταν γίνονται από κόσμο (υποτίθεται) μορφωμένο.

Ανώνυμος είπε..

Κι εγώ παίρνω ανάποδες όταν ακούω αυτό το "μ".

@σοφία
Δυστυχώς, οι τελευταίοι στις μέρες μας που μπορούν να χαρακτηριστούν ως μορφωμένοι, είναι οι δημοσιογράφοι. Αγράμματοι, αγράμματοι, αγράμματοι...

Παρεπιπτόντως: Ωραίο μπλογκ. Τυχαία έπεσα πάνω του και το ξεφύλλισα...

CU
http://fvasileiou.wordpress.com/

φακίρης είπε..

fvasileiou: ευτυχώς πέρασε ο οκτώβρης πια, τώρα θα παίρνουμε ανάποδες με άλλα. τέσπα. πάω να σε ξεφυλλίσω και γω :)

praya-san είπε..

Τα ίδια μάλλον παθαίνω κι εγώ όταν ακούω μόλυνση του περιβάλλοντος. Κανένας δημοσιογράφος δεν γνωρίζει την ρύπανση; μια φίλη μου μάλιστα επέμενε ότι polution είναι η μόλυνση επειδή έτσι της είπαν στο φροντιστήριο κάποτε.

socyaclist είπε..

όλα αυτά τα λάθη έχουν μια εξήγηση και αυτή μπορεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε τα νευράκια και να μην τα παίρνουμε. "Το γιατί είπαμε και γράψαμε Οκτώμβριος είναι ευεξήγητο: από την ομάδα των τεσσάρων μηνών που κλείνουν το χρόνο και που έχουν την ίδια κατάληξη –βριος, οι τρεις έχουν το μ, και ο Οκτώβριος όχι –οπότε είναι πολύ λογικό και ανθρώπινο, με βάση τον πανίσχυρο νόμο της αναλογίας, να θέλουμε αυθόρμητα να προσθέσουμε το Μ και στον Οκτώβρη.." http://www.sarantakos.com/language/oktombr.html

φακίρης είπε..

socyaclist: εντάξει δεν είπαμε ότι τρελλαινόμαστε και στα νεύρα :D :P

thanks για την κατατοπιστικότατη ιστορική παρουσίαση του οκτωμβριανού λάθους!

Cosmos είπε..

Λάθος είναι, δε λέω. Ακόμα βέβαια δεν ξέρω ακριβώς το γιατί, από άποψη γραμματικής εννοώ.
Πάντως, υπάρχει και μια "άλλη" άποψη εδώ:
http://www.sarantakos.com/language/oktombr.html